Υπεγράφη με τη Siemens η σύμβαση της Αττικό
Μετρό για το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του μετρό Αθήνας.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδης, κατά την
υπογραφή της σύμβασης ανέφερε τα εξής:
«Ολοκληρώνεται σιγά-σιγά η εντολή και κατ΄ επέκτασιν η θητεία της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με όσα είχαν συμφωνήσει οι πολιτικοί αρχηγοί. Άρα βρισκόμαστε σε μια φάση απολογισμού. Έτσι είμαι αρκετά ευτυχής να πω ότι σήμερα με την υπογραφή αυτής της συμβάσεως εκπληρώνεται μία από τις προγραμματικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης Παπαδήμου.
Όπως γνωρίζετε στη συγκεκριμένη σύμβαση υπήρχε μια σημαντική εμπλοκή. Μια εμπλοκή η οποία ακριβώς λόγω του ιστορικού της εταιρείας Siemens απαιτούσε εξαιρετικά προσεκτικό πολιτικό χειρισμό. Η συγκεκριμένη σύμβαση βεβαίως είχε ελεγχθεί τόσο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όσο και από τους δύο ανεξάρτητους συμβούλους. Επομένως δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η συγκεκριμένη σύμβαση ήταν μια διαφανής, ακέραιη και ορθή από κάθε πλευρά σύμβαση., Πάρα ταύτα αφενός εις εκπλήρωση κοινοβουλευτικής υποχρεώσεως που πηγάζει από τον Κανονισμό της Βουλής η σύμβαση εισήχθη, όπως έπρεπε να εισαχθεί, ενώπιον της αρμοδίας Επιτροπής Οικονομικών.
Είναι πολύ σημαντικό να πω ότι όχι μόνο τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία των κομμάτων της Βουλής υποστήριξαν την σύμβαση αυτή. Επίσης εισήχθη και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, λόγω περισσής – αν θέλετε – ευαισθησίας αφού δεν αποτελούσε νομική υποχρέωση. Και εκεί η σύμβαση εκρίθη ορθή και ότι έπρεπε να προχωρήσει., Είναι σημαντική και η πολιτική θέση και θέληση που εξέφρασε η τοπική αυτοδιοίκηση στο σύνολο της, ως προς το θέμα της εκτελέσεως της συγκεκριμένης συμβατικής υποχρέωσης. Είμαι βέβαιος ότι και οι δήμαρχοι που εκφράζουν τον αυτοδιοικητικό μηχανισμό του κράτους, δεν το έπραξαν αυτό μόνο γιατί αυτονοήτως ήθελαν τα οφέλη στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Πρόεδρος της Αττικό Μετρό για τους πολίτες. Αλλά και διότι έκριναν κι αυτοί ότι αυτή η σύμβαση ήταν μια ορθή, διαφανής και ακέραιη και έπρεπε να προχωρήσει.
Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό ότι το ελληνικό δημόσιο, έχει έρθει και σε μία συμφωνία με την εταιρεία Siemens, η οποία εκκαθαρίζει τις εκκρεμότητες που υπήρξαν στο παρελθόν. Οφείλω εδώ να χαιρετίσω, όχι μόνο την αποζημίωση που αποδέχθηκε να καταβάλει η εταιρεία Siemens στο ελληνικό δημόσιο, αλλά και την δέσμευσή της, για μια σειρά επενδύσεων στην Ελλάδα. Επενδύσεις που είναι σημαντικές, γιατί και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και γιατί παρέχουν υψηλή τεχνογνωσία στην Ελλάδα και αφήνουν σημαντική προστιθέμενη αξία., Είναι σημαντικό, όταν συμβαίνουν λάθη και στις εταιρείες και στους ανθρώπους να υπάρχει ανάληψη των ευθυνών, να υπάρχει καταβολή των αποζημιώσεων που πρέπει να καταβληθούν.
Οι σχέσεις να εκκαθαρίζονται και να προχωράμε μπροστά σε κρίσιμες, γόνιμες, ουσιαστικές συνεργασίες. Μέσα σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο, το οποίο νομίζω αποσαφηνίζει πλήρως τα πράγματα και δεν αφήνει οποιοδήποτε περιθώριο η αποζημιωτική σύμβαση θα έρθει προς κύρωση στην Βουλή, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Άρα είναι σημαντικό να πούμε ότι έγινε αποδεκτή ομοφώνως και άνευ οποιασδήποτε αντιρρήσεως από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Αυτή η σύμβαση, την οποία διαπραγματεύτηκε ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός των Οικονομικών, ο κ. Βενιζέλος νομίζω ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις, αλλάζει το κλίμα και μας δίνει την δυνατότητα να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης για το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας, κάτι που έπρεπε να έχει γίνει από καιρού., Τα οφέλη είναι σαφή και προφανή. Τα πλεονεκτήματα εξετέθησαν από τον πρόεδρο της εταιρείας. Εγώ από την πλευρά μου οφείλω να χαιρετίσω την συγκεκριμένη υπογραφή, να παρακαλέσω την εταιρεία για την ταχύτερη δυνατή εκτέλεση του έργου, προκειμένου να μπορέσουμε να το αποδώσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στους πολίτες προς χρήση. Ελπίζω ότι θα συμβάλουμε και θα βοηθήσουμε όλοι στο να εξηγήσουμε τις συνθήκες και τις περιστάσεις και προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ώστε να γίνουν σε όλα τα επίπεδα κατανοητά τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις που υπήρξαν για να μην υπάρξουν επιπτώσεις.
Θέλω να ελπίζω ότι από εδώ και πέρα και σε συμβατικό επίπεδο και στο επίπεδο της εκτέλεσης των έργων, όλα θα εξελιχθούν ομαλώς και βάζοντας -αν θέλετε- και ένα γενικότερο πλαίσιο. Τη μεγάλη αναγκαιότητα που έχει πια ο τόπος μας για μεγάλα αναπτυξιακά έργα. Εμένα είναι θέση μου, δεν θα σταματήσω να το λέω αυτό. Η Ελλάδα κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, έχει βελτιώσει σημαντικά τα δημοσιονομικά της, έχουμε αλλάξει σε σημαντικό βαθμό το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρα ο επιχειρηματικός κόσμος, η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας ενισχύεται. Με την επιτυχή ανταλλαγή των ομολόγων έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό πια το δημόσιο χρέος και επίσης σε μεγάλο βαθμό έχει ανακουφιστεί ο προϋπολογισμός από το κόστος των επιτοκίων. Επομένως βελτιώνονται τα δημοσιονομικά στοιχεία, τα μακροοικονομικά στοιχεία και το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι καλύτερο.
Η ανακεφαλοποίηση των τραπεζών θα επιτρέψει σε πολύ μεγάλο βαθμό να δημιουργηθούν και άλλες προϋποθέσεις για την ρευστότητα στην αγορά. Μας μένει όμως ακόμα, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και κατά την γνώμη μου αυτό θα είναι το μεγάλο στοίχημα, που θα δοκιμαστεί η επόμενη Κυβέρνηση. Είναι αυτό της ανάπτυξης., Η Αττικό Μετρό έχει ένα μέρος του αναπτυξιακού βάρους, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι από εδώ και πέρα ο προσανατολισμός όλων μας θα πρέπει να είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Για μένα ανάπτυξη, προτεραιότητα, είναι τα έργα υποδομών. Είναι τα μεγάλα έργα, τα οποία διαμορφώνουν ένα άλλο περιβάλλον όχι μόνο γιατί έχουν πολλαπλασιαστές, όχι μόνο γιατί έχουν πρόσθετη αξία στο εσωτερικό της ελληνικής οικονομίας, αλλά γιατί διαμορφώνουν προϋποθέσεις ανταγωνιστικότητας στην ελληνική οικονομία. Μεγαλύτερη μετακίνηση, μικρότερο κόστος εμπορευματικών μεταφορών, λιγότερη απώλεια ωρών. Ορισμένα από αυτά τα έργα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον. Κατεξοχήν το Μετρό είναι ένα φιλικό, περιβαλλοντικά, μέσο. Γλιτώνουμε ανθρωποώρες, στη μετακίνηση και επομένως αυξάνουμε την παραγωγικότητα., Η ανάπτυξη μέσω των έργων υποδομών εξηγεί γιατί πρέπει να εκτελέσουμε τα σιδηροδρομικά έργα που έχουμε προγραμματίσει, αλλά και άλλα που πρέπει να εντάξουμε, όπως οι οδικοί άξονες. Ή γιατί πρέπει να προχωρήσουμε επιθετικά και γρήγορα στην κοινωνία της πληροφορίας, πρέπει να εκτελέσουμε το πρόγραμμα οπτικών ινών που έχουμε. Υπάρχουν πολλά πράγματα, τα οποία πρέπει να γίνουν σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα και αυτό νομίζω ότι θα είναι η στόχευση της όποιας κυβέρνησης προκύψει από τις επικείμενες εκλογές».
«Ολοκληρώνεται σιγά-σιγά η εντολή και κατ΄ επέκτασιν η θητεία της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με όσα είχαν συμφωνήσει οι πολιτικοί αρχηγοί. Άρα βρισκόμαστε σε μια φάση απολογισμού. Έτσι είμαι αρκετά ευτυχής να πω ότι σήμερα με την υπογραφή αυτής της συμβάσεως εκπληρώνεται μία από τις προγραμματικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης Παπαδήμου.
Όπως γνωρίζετε στη συγκεκριμένη σύμβαση υπήρχε μια σημαντική εμπλοκή. Μια εμπλοκή η οποία ακριβώς λόγω του ιστορικού της εταιρείας Siemens απαιτούσε εξαιρετικά προσεκτικό πολιτικό χειρισμό. Η συγκεκριμένη σύμβαση βεβαίως είχε ελεγχθεί τόσο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όσο και από τους δύο ανεξάρτητους συμβούλους. Επομένως δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η συγκεκριμένη σύμβαση ήταν μια διαφανής, ακέραιη και ορθή από κάθε πλευρά σύμβαση., Πάρα ταύτα αφενός εις εκπλήρωση κοινοβουλευτικής υποχρεώσεως που πηγάζει από τον Κανονισμό της Βουλής η σύμβαση εισήχθη, όπως έπρεπε να εισαχθεί, ενώπιον της αρμοδίας Επιτροπής Οικονομικών.
Είναι πολύ σημαντικό να πω ότι όχι μόνο τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία των κομμάτων της Βουλής υποστήριξαν την σύμβαση αυτή. Επίσης εισήχθη και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, λόγω περισσής – αν θέλετε – ευαισθησίας αφού δεν αποτελούσε νομική υποχρέωση. Και εκεί η σύμβαση εκρίθη ορθή και ότι έπρεπε να προχωρήσει., Είναι σημαντική και η πολιτική θέση και θέληση που εξέφρασε η τοπική αυτοδιοίκηση στο σύνολο της, ως προς το θέμα της εκτελέσεως της συγκεκριμένης συμβατικής υποχρέωσης. Είμαι βέβαιος ότι και οι δήμαρχοι που εκφράζουν τον αυτοδιοικητικό μηχανισμό του κράτους, δεν το έπραξαν αυτό μόνο γιατί αυτονοήτως ήθελαν τα οφέλη στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Πρόεδρος της Αττικό Μετρό για τους πολίτες. Αλλά και διότι έκριναν κι αυτοί ότι αυτή η σύμβαση ήταν μια ορθή, διαφανής και ακέραιη και έπρεπε να προχωρήσει.
Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό ότι το ελληνικό δημόσιο, έχει έρθει και σε μία συμφωνία με την εταιρεία Siemens, η οποία εκκαθαρίζει τις εκκρεμότητες που υπήρξαν στο παρελθόν. Οφείλω εδώ να χαιρετίσω, όχι μόνο την αποζημίωση που αποδέχθηκε να καταβάλει η εταιρεία Siemens στο ελληνικό δημόσιο, αλλά και την δέσμευσή της, για μια σειρά επενδύσεων στην Ελλάδα. Επενδύσεις που είναι σημαντικές, γιατί και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, αλλά και γιατί παρέχουν υψηλή τεχνογνωσία στην Ελλάδα και αφήνουν σημαντική προστιθέμενη αξία., Είναι σημαντικό, όταν συμβαίνουν λάθη και στις εταιρείες και στους ανθρώπους να υπάρχει ανάληψη των ευθυνών, να υπάρχει καταβολή των αποζημιώσεων που πρέπει να καταβληθούν.
Οι σχέσεις να εκκαθαρίζονται και να προχωράμε μπροστά σε κρίσιμες, γόνιμες, ουσιαστικές συνεργασίες. Μέσα σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο, το οποίο νομίζω αποσαφηνίζει πλήρως τα πράγματα και δεν αφήνει οποιοδήποτε περιθώριο η αποζημιωτική σύμβαση θα έρθει προς κύρωση στην Βουλή, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Άρα είναι σημαντικό να πούμε ότι έγινε αποδεκτή ομοφώνως και άνευ οποιασδήποτε αντιρρήσεως από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Αυτή η σύμβαση, την οποία διαπραγματεύτηκε ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός των Οικονομικών, ο κ. Βενιζέλος νομίζω ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις, αλλάζει το κλίμα και μας δίνει την δυνατότητα να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης για το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας, κάτι που έπρεπε να έχει γίνει από καιρού., Τα οφέλη είναι σαφή και προφανή. Τα πλεονεκτήματα εξετέθησαν από τον πρόεδρο της εταιρείας. Εγώ από την πλευρά μου οφείλω να χαιρετίσω την συγκεκριμένη υπογραφή, να παρακαλέσω την εταιρεία για την ταχύτερη δυνατή εκτέλεση του έργου, προκειμένου να μπορέσουμε να το αποδώσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στους πολίτες προς χρήση. Ελπίζω ότι θα συμβάλουμε και θα βοηθήσουμε όλοι στο να εξηγήσουμε τις συνθήκες και τις περιστάσεις και προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ώστε να γίνουν σε όλα τα επίπεδα κατανοητά τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις που υπήρξαν για να μην υπάρξουν επιπτώσεις.
Θέλω να ελπίζω ότι από εδώ και πέρα και σε συμβατικό επίπεδο και στο επίπεδο της εκτέλεσης των έργων, όλα θα εξελιχθούν ομαλώς και βάζοντας -αν θέλετε- και ένα γενικότερο πλαίσιο. Τη μεγάλη αναγκαιότητα που έχει πια ο τόπος μας για μεγάλα αναπτυξιακά έργα. Εμένα είναι θέση μου, δεν θα σταματήσω να το λέω αυτό. Η Ελλάδα κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, έχει βελτιώσει σημαντικά τα δημοσιονομικά της, έχουμε αλλάξει σε σημαντικό βαθμό το περιβάλλον μέσα στο οποίο δρα ο επιχειρηματικός κόσμος, η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας ενισχύεται. Με την επιτυχή ανταλλαγή των ομολόγων έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό πια το δημόσιο χρέος και επίσης σε μεγάλο βαθμό έχει ανακουφιστεί ο προϋπολογισμός από το κόστος των επιτοκίων. Επομένως βελτιώνονται τα δημοσιονομικά στοιχεία, τα μακροοικονομικά στοιχεία και το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι καλύτερο.
Η ανακεφαλοποίηση των τραπεζών θα επιτρέψει σε πολύ μεγάλο βαθμό να δημιουργηθούν και άλλες προϋποθέσεις για την ρευστότητα στην αγορά. Μας μένει όμως ακόμα, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και κατά την γνώμη μου αυτό θα είναι το μεγάλο στοίχημα, που θα δοκιμαστεί η επόμενη Κυβέρνηση. Είναι αυτό της ανάπτυξης., Η Αττικό Μετρό έχει ένα μέρος του αναπτυξιακού βάρους, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι από εδώ και πέρα ο προσανατολισμός όλων μας θα πρέπει να είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Για μένα ανάπτυξη, προτεραιότητα, είναι τα έργα υποδομών. Είναι τα μεγάλα έργα, τα οποία διαμορφώνουν ένα άλλο περιβάλλον όχι μόνο γιατί έχουν πολλαπλασιαστές, όχι μόνο γιατί έχουν πρόσθετη αξία στο εσωτερικό της ελληνικής οικονομίας, αλλά γιατί διαμορφώνουν προϋποθέσεις ανταγωνιστικότητας στην ελληνική οικονομία. Μεγαλύτερη μετακίνηση, μικρότερο κόστος εμπορευματικών μεταφορών, λιγότερη απώλεια ωρών. Ορισμένα από αυτά τα έργα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον. Κατεξοχήν το Μετρό είναι ένα φιλικό, περιβαλλοντικά, μέσο. Γλιτώνουμε ανθρωποώρες, στη μετακίνηση και επομένως αυξάνουμε την παραγωγικότητα., Η ανάπτυξη μέσω των έργων υποδομών εξηγεί γιατί πρέπει να εκτελέσουμε τα σιδηροδρομικά έργα που έχουμε προγραμματίσει, αλλά και άλλα που πρέπει να εντάξουμε, όπως οι οδικοί άξονες. Ή γιατί πρέπει να προχωρήσουμε επιθετικά και γρήγορα στην κοινωνία της πληροφορίας, πρέπει να εκτελέσουμε το πρόγραμμα οπτικών ινών που έχουμε. Υπάρχουν πολλά πράγματα, τα οποία πρέπει να γίνουν σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα και αυτό νομίζω ότι θα είναι η στόχευση της όποιας κυβέρνησης προκύψει από τις επικείμενες εκλογές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου