Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΣΚΕΤΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για δημοσιονομικούς λόγους
Είπαν ξείπαν για το πλαφόν στους φόρους των καυσίμων. Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες από την δημοσιοποίηση της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν στους φόρους των καυσίμων ώστε να περιορίζονται οι επιβαρύνσεις προς καταναλωτές όταν θα αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου και το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε την πρόταση αυτή για δημοσιονομικούς λόγους.
Την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης δημοσιοποίησε χθες με δήλωσή του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, ενώ διευκρινιζόταν ότι έχει ήδη υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών. Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν ΦΠΑ). Σύμφωνα με το σχέδιο, ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ το λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.
Ωστόσο από το υπουργείο Οικονομικών ανέφεραν ότι η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο προϋπολογισμός στη σημερινή συγκυρία.
Η πρόταση αυτή βασίζεται στη λογική ότι ο μηχανισμός αυτόματου επανυπολογισμού του φόρου στα καύσιμα θα ενεργοποιείται όταν αυξάνεται η τιμή διυλιστηρίου, η οποία όσο υψηλότερα διαμορφώνεται τόσο αυξάνει τον φόρο που επιβαρύνει την τελική τιμή στην αντλία.
Στελέχη του υπουργείου Aνάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο (695 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο ΦΠΑ. Ετσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο ΦΠΑ (23%), με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι καταναλωτές προς όφελος των εσόδων του κράτους.
Οπως εξηγούν τα ίδια στελέχη, όταν οι αυξήσεις στις τιμές διυλιστηρίου οδηγούν σε αύξηση του συνολικού φόρου σε επίπεδα πάνω από το 1 ευρώ, τότε θα μπορούσε να ενεργοποιείται ο μηχανισμός και να παγώνει τον φόρο. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί ότι αυτό γίνεται όταν η τιμή διυλιστηρίου φθάνει στα 66 λεπτά το λίτρο. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι ότι θα συγκρατούνταν με τον τρόπο αυτόν οι τιμές σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων. Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή. Αν υποτεθεί ότι η λιανική τιμή της αμόλυβδης είναι 1,7 ευρώ το λίτρο, το 35,48% (0,606 ευρώ) αφορά την τιμή διυλιστηρίου, το 58,74% (1 ευρώ) τους φόρους και τους δασμούς, ενώ το 5,79% (0,10 ευρώ) το κέρδος της εταιρείας εμπορίας και του πρατηριούχου. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά την Ιταλία, ανάμεσα στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη. Οι υψηλότερες τιμές για την απλή αμόλυβδη βενζίνη καταγράφονται στην Ιταλία (1,8 ευρώ το λίτρο), στην Ελλάδα (1,78), στην Ολλανδία (1,77), στη Δανία (1,747), στη Σουηδία (1,722), στη Γερμανία (1,68), στην Πορτογαλία (1,67) και στη Φινλανδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου